Pięknej i spokojnej Wielkiej Nocy

Chrystus zmartwychwstał jest
Nam na przykład dan jest,
Iż mamy z martwych powstać,
Z Panem Bogiem Królować,
Alleluja!

Zaczynając tym przepięknym XIV-wiecznym hymnem, który jest najstarszym znanym tekstem polskim dotyczącym Wielkiej Nocy chcę życzyć Wam... chwili odpoczynku od trosk, zapomnienia o zmartwieniach, spokoju i wyciszenia. Życzę Wam tego, czego pragniecie - spaceru w wiosennym słoneczku, odetchnięcia z książką od zabiegania, myślenia o tym, co piękne wokół Was, co daje Wam radość i sprawia, że się uśmiechacie. Nie ma bardziej optymistycznego święta, więc dziś patrzcie z nadzieją w przyszłość, bo wszystko będzie dobrze. 
Powiedz ludziom, niech więcej nie płaczą.
Dwa dni leżałem w grobie i dziś zmartwychwstałem.
Jan Lechoń, Wielkanoc



      Niech Chrystus Zmartwychwstały zleje na Was łaski i da poczucie wieczności.

Wyszedł ci sobie Pan Jezus
We Wielkanocną sobotę,
Kłaniało mu się po drodze
Schodzące słońce złote (...)

Idzie na rezurekcję,
Rozgląda się dookoła
A gdzie li wzrok jego padnie
Śmieje się trawa wesoła (...)
Jan Kasprowicz, W sobotę rezurekcyjną















8 komentarzy:

  1. ANIU z Zielonego Wzgórza:),jesteś CUDOWNA!!!

    Z OKAZJI ŚWIĄT ŻYCZĘ

    Miłości, nadziei, wiosennego
    optymizmu,
    jajeczka święconego smacznego
    i miłego świętowania.
    Niech się nie zgubi wśród tylu pisanek
    Świąt sens prawdziwy - Jezus - Baranek.

    RADOSNEGO ALLELUJA !!!
    Niech pachną Ci fiołki,które już zakwitły:),pa

    OdpowiedzUsuń
  2. I kolejne zaskoczenie,Dziewczę Słoneczne!

    ...Boże zmartwychwstały,
    udziel nam swej chwały,
    wszystkim święto daj w hiacyntach, w dzwonach...

    (K.I.Gałczyński,fr.)

    Świętuj radośnie,pozdrawiam wiosennie i DZIĘKUJĘ!

    OdpowiedzUsuń
  3. (...) A kiedy Anioł głaz odwalił z grobu
    i jasne słońce do czeluści wpadło,
    powstał i wyszedł z kamiennego żłobu
    w chustach śmiertelnych i z twarzą pobladłą.


    I na świat patrzył jeszcze na wpół senny,
    i taki smutny szedł w blask słońca złoty,
    jak kiedy w cierniach i krzyżem brzemienny
    wśród wrzasków tłumu szedł na szczyt Golgoty.

    (J.Żuławski)

    Wiary,nadziei i wiosny w sercu,Aneczko!
    U mnie też pada deszcz,ale fiołki zakwitną!
    Dziękuję za urocze życzenia,pozdrawiam z pięknego Zamościa.

    OdpowiedzUsuń
  4. :) Zaglądnęłam tutaj po cichutku, nawet założyłam „kapciuszki” aby zbytnio nie hałasować.
    Pani Aniu… jak piękne życzenia Wielkanocne tutaj przeczytałam. O tak! … Wielkanoc to wyjątkowe święto. Święto, które łączy i smutek, i radość. Święto, które otwiera wrota, szufladki Nadziei. Święto, które pozwala dostrzec promyki słońca, nawet w najbardziej pochmurny dzień, gdzie cień wędrujący wraz z człowiekiem szepcze, że promyki słońca są jego jaśniejszą stroną.
    Życzę Pani, Rodzinie, Bliskim i Przyjaciołom, aby Święta Wielkanocne obfitowały w wielkie pokłady miłości i ludzkiej życzliwości i aby „czytane i pisane” słowo, nadal Panią bawiło i sprawiało przyjemność w obcowaniu z nim!- Dorota Kubiak

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, dziękuję wszystkim!
    Dzisiejszy dzień spędziłam cudownie z Rodzinką, plotkowałam ile wlezie, objadłam się po uszy, wypiłam pysznego winka kieliszek (kuracja na katarowo-gardłowe dolegliwości), a jutro zamierzam nie wypuszczać książki z rąk. I tym sposobem Święta długo zostaną w mojej pamięci i będą rozmywać ewentualne smuteczki.
    Cudownego drugiego dnia Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Najcieplejszych i Najradośniejszych Świąt, z Miłością i Pokojem od Zmartwychwstałego i Żyjącego Pana:),Oleńka


    http://www.youtube.com/watch?v=lxlDn6XOixw

    To nic,że wiatr,że śnieg,deszcz i zimno-FIOŁKI KWITNĄ...
    A tutaj znalazłam radość i ciepło!DZIĘKUJĘ za to wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za zdrowie Twoje i Twych bliskich.
    Za miłość, niech otacza Cię zawsze.
    Za łzy radości które masz.
    Za szczęście w miłości i nie tylko.
    Za ludzi którzy kochają Cię.
    Za pokój, który w sercu masz.
    Za mnie i Ciebie.
    Mam też wino czerwone.
    One osłodzi ci życie.
    Napij się choć trochę.
    A życzenia spełnią się...

    Radosnych Pełnych MAGII Świąt:)*,pozdrawiam cieplutko z Krakowa,bo leje,wieje,prószy śniegiem!Och,to nie miało być tak,miało być słonecznie i wiosennie,jak tutaj u Ciebie,Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzenia piękne,serdeczne i cieple,upiększone naszą poezją dotyczącą tych prawdziwie wiosennych,pełnych nadziei i radości Świąt Zmartwychwstania!
    Na dodatek jeszcze i urocze obrazeczki retro,"pachnące" fiołkami,żonkilami,ozdobione drobniutkimi,prześlicznymi niezapominajkami.
    Jakie to wszystko miłe w odbiorze,Aniu,bo jeszcze i radosne dziewczątko,i pękające skorupki jajek i kurczątka zanurzone w koszyczku z wysypującymi się z niego,fiołkami.
    Pracy na pewno sporo,ale za to jaki efekt?
    Wprawdzie nic o fiołkach nie znalazłam ale i ten wiersz jest piękny i pełen głębokich treści,wiosenny jak i te powyższe życzenia.Przesyłam go z podziękowaniem i najserdeczniejszymi pozdrowieniami:-)

    "(...)W czas powrotu przylaszczek
    W zawierusze zawilców,złocieni
    Blask gdy wstaje z ziemi
    -Póki się odmierza czas
    Nad padołem nietrwałym
    Twej chorągwi purpura
    Znak Chwały
    Ze zwycięską swą mocą
    Niech łopoce
    Triumfuje
    Alleluja!"

    [Leszek Długosz,fr.utworu Alleluja]

    OdpowiedzUsuń