Pan Darcy nie żyje, ale to nie powód, by nie zrobić konkursu! ;)

UWAGA! KONKURS W DNIU PREMIERY!


  


Co my to dzisiaj mamy? Imieniny miesiąca, rocznicę pokonania Tatarów w bitwie pod Podhajcami (wiem, że wiecie, że sprawdzałam w Wikipedii ;) ), a także dzień, w którym Szkoci ze łzą w oku wspominają swoją największą klęskę militarną, czyli bitwę pod Flodden Field (taaak, to też sprawdzałam). Dzisiaj jednakże nie będziemy świętować zwycięstw polskiego oręża ani narzekać na wrednych Anglików, którzy Szkotom króla zabili. 

Dzisiaj jest dzień, w którym witryny księgarni stają się błękitne! Dzień, w którym ci z Was, którzy lubią czytać dobre książki, wywołujące w czytelniku cały szereg najróżniejszych emocji - od radosnego śmiechu po nerwowe okrzyki - mogą wreszcie zacząć pochłaniać rewelacyjny debiut Magdaleny Knedler.

O moich wrażeniach z lektury napiszę Wam już niebawem, póki co uwierzcie mi, że powieść jest doskonała. Autorka nie popełniła praktycznie żadnego błędu z gatunku tych, które zazwyczaj wyłapuje się u debiutantów - i niestety nie tylko u nich. Dojrzały styl, zagmatwana fabuła mocno trzymana w ryzach, żywe postaci - to tylko niektóre z zalet tej powieści.

"Pan Darcy nie żyje" nie jest kontynuacją "Dumy i uprzedzenia". Nie jest też ckliwym romansem. To napisany z pasją kryminał obyczajowy, którego akcja toczy się we współczesnej Anglii, na planie zdjęciowym kolejnej ekranizacji kultowej powieści Jane Austen. Cała ekipa zdaje sobie sprawę z tego, że film nie ma najmniejszej szansy, by zbliżyć się do poziomu serialu z Colinem Firthem lub chociaż dorównać wersji z Matthew Macfadyenem i Keirą Knightley. Wszyscy widzą, jak fatalnym błędem castingowym było zatrudnienie niezbyt charyzmatycznego "blondyna z loczkiem" do roli Darcy'ego. Mimo to praca na planie rusza z kopyta. Podobnie jak akcja powieści, która od pierwszych stron pędzi, niczym rower z górki.

Angielski bruk, kałuża krwi... Kamera! Akcja!... Stop! Tylko że wówczas, to się wszystko dopiero zaczyna!

Dzisiaj - w dniu premiery - mam dla Was konkurs. Możecie wygrać trzy egzemplarze "Pana Darcy'ego". Trzy śliczne, świeżutkie, pachnące farbą drukarską książki, które nie tylko warto przeczytać, ale które ma się ochotę położyć na półce i cieszyć się ich obecnością. Żeby wygrać powieść Magdaleny Knedler należy... jeszcze chwilkę zostać na tej stronie i doczytać do końca. ;) 


PYTANIE KONKURSOWE:

Jaki brytyjski aktor mógłby zagrać Pana Darcy'ego, gdyby ktoś rzeczywiście wpadł na pomysł stworzenia jeszcze jednej ekranizacji "Dumy i uprzedzenia"?

WARUNKI:

Po pierwsze: przeczytajcie regulamin.

Po drugie: w komentarzu pod tym postem (i tylko tutaj!) napiszcie odpowiedź na powyższe pytanie. Jeśli nie macie googlowego konta, podpiszcie komentarz imieniem i nazwiskiem (lub pseudonimem) - wiadomości anonimowe się nie liczą.

Po trzecie: nie musicie, ale możecie:
*  puścić dalej wieść o konkursie (np. udostępnić na Facebooku, powiedzieć znajomym, itp.);
*  polubić na Facebooku "fanpejdże" Autorki oraz Wydawnictwa Czwarta Strona;
* jeśli jeszcze nie obserwujecie/nie lubicie bloga Zielono w głowie tutaj, na Facebooku lub na Google+, to będzie mi miło, jeśli zdecydujecie, że warto to zrobić;


Streszczenie dla tych, którzy mają mało czasu:

1. Regulamin: przeczytać!

2. Komentarz: odpowiedź na pytanie (tylko nie anonimowo!).

3. Można, ale nie trzeba: puścić dalej wieść o konkursie, polubić na Facebooku fanpejdże Magdy Knedler i Czwartej Strony oraz bloga Zielono w głowie.


REGULAMIN:

Organizatorami konkursu są: skromna ja oraz Wydawnictwo Czwarta Strona. Ja losuję zwycięzców, wydawnictwo rozsyła nagrody. Konkurs trwa od 9 do 19 września 2015 roku. O wygranych poinformuję na blogu w ciągu dwóch dni od zakończenia konkursu.

START! :)

55 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę, czekam z niecierpliwością na Twoją recenzję.

    Myślę, że przy kolejnej ekranizacji kandydatem do roli Pana Darcy.ego mógłby zagrać Sean Biggerstaff. Patrząc na to, jak rozwinął się fizycznie myślę, że to byłby dobry wybór :)

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.eveningtimes.co.uk/resources/images/3865677.jpg%253Fdisplay%253D1%2526htype%253D0%2526type%253Dmc3&imgrefurl=http://www.eveningtimes.co.uk/entertainment/13286314.From_Harry_Potter_to_Hank_Williams/&h=413&w=620&tbnid=XxtWXq9KvU8aQM:&docid=68xcobh38jH8KM&ei=Nm7wVefaJaj8ywPJsIQw&tbm=isch&ved=0CCMQMygFMAVqFQoTCOfN4-2-6scCFSj-cgodSRgBBg

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.thewingsofhope.org/wp-content/uploads/2014/04/Sean-Biggerstaff.jpg&imgrefurl=http://www.thewingsofhope.org/?attachment_id%3D6017&h=3218&w=2574&tbnid=_Ij24AX8HPUSYM:&docid=Lz_d9mOHyZFZ3M&ei=Nm7wVefaJaj8ywPJsIQw&tbm=isch&ved=0CCEQMygDMANqFQoTCOfN4-2-6scCFSj-cgodSRgBBg

    Na moim blogu pojawi się informacja o Twoim konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa, to ten od qudditcha - musiałam go wyguglać, bo nie kojarzyłam. Przerwy sobie chłopak w karierze za długie robi. Taka rola z przytupem zdecydowanie by mu się przydała, to fakt :)
      Dzięki wielkie za puszczenie wieści dalej! :*

      Usuń
  2. Richard Armitage :) Może przyniesie mi szczęście 19-tego w urodzinki ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mowa o Richardzie, to mi słów brakuje, bo w ustach zasycha, więc tylko z aprobatą głową pokiwam ;)

      Usuń
  3. Według mnie do tej roli pasuje Richard Armitage.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiecie, dziewczęta, jakim nazwiskiem mnie uradować, oj, wiecie ;) ;)

      Usuń
  4. Pierwsza myśl podobno najlepsza, zatem odpowiadam - Benedict Cumberbatch ;) Przystojna twarz, piękny (brytyjski!) akcent, wrodzona elegancja... Czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, tego nazwiska nie może zabraknąć, gdy jestem w okolicy ;) ;)

      Usuń
  5. Moim zdaniem Darcy'ego z powodzeniem mógłby zagrać uroczy rudzielec Rupert Grint (Ron z Harry'ego Pottera). Wiele już było ekranizacji i wariacji na temat "Dumy i uprzedzenia" ale jeszcze nigdy Darcy nie miał ogniście rudych włosów. Myślę więc,że najwyższa pora!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, nader intrygująca propozycja. :) To zdecydowanie byłaby odmiana :)

      Usuń
  6. Żaden, naprawdę... Myślę i myślę, ale... Colin Firth stał się Panem Darcym Ikoną i moja (wydawałoby się bogata) wyobraźnia nie jest w stanie podstawić tu innej twarzy.
    Ale nie jest to odpowiedź pójście na łatwiznę. Naprawdę się zastanawiałam. Najpierw przywołałam w pamięci nazwiska dobrych aktorów. Przyszedł mi do głowy Christian Bale, którego wielbię odkąd jako dziecko zobaczyłam go w "Imperium słońca". To świetny aktor, ale do tej roli chyba ciut za stary, a do tego... to jest Mroczny Rycerz, w mojej głowie jest zbyt z tą rolą zrośnięty.
    Potem pomyślałam o Ewanie McGregorze (przymykając oko na niuanse typu szkocki-brytyjski), ale on też wiekiem nieodpowiedni, a urodą jednak by mi bardziej do Bingleya pasował. Jude Law też chyba już nie ten rocznik...
    No a potem to już w ruch poszły Google... I tam znalazłam odpowiedniejszego wiekiem Sama Claflina, ale ma zbyt "chłopaczkowaty" wygląd, znalazłam ciemnowłosego Henry'ego Cavilla, ale za mało dystyngowany mi się wydaje. Od biedy chyba przełknęłabym Barry'ego Sloane'a (wysoki, brunet), ale... to nie byłby PRAWDZIWY pan Darcy...
    Dlatego podtrzymuję odpowiedź - ŻADEN aktor nie mógłby zagrać Darcyego... poza Colinem (może po prostu by go odmłodzili, i tyle!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko, co najlepsze okazuje się za dojrzałe? A kto by tam na takie szczegóły uwagę zwracał! :)
      Mnie też zarówno Claflin jak i Cavill wydają się zbyt "słodcy", ale kto wie... Cavill może niekoniecznie, bo jego kariera raczej na urodzie się opiera (mam nadzieję, że mnie tu nikt nie przeklnie za takie herezje), ale Claflin jest na tyle znakomitym aktorem, że mógłby się wznieść poza ową "kenowatość". Sloane'a jeszcze nie kojarzę, ale sobie go zlustruję.
      Pomijając wszelkie dywagacje - doskonale wiem, o czym mówisz - zawsze, póki słońce na niebie, będzie Colin Firth ;)

      Usuń
  7. Wszystkie strony polubione :-), Zielono w głowie dodane do mojego kręgu na G+ jako obserwowany :-). A moja propozycja brytyjskiego aktora do roli pana Darcy'ego to zdecydowanie Ed Westwick który grał w Plotkarze Chucka Bassa :-). Myślę że świetnie potrafiłby oddać ten początkowo antypatyczny obraz pana Darcy'ego bu z czasem odkryć dobre i wrażliwe serce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) :) Myślę, że się temu młodemu człowiekowi warto przyglądać, bo jest z niego materiał na gwiazdę. W najbliższym czasie powinno być o nim głośno - pooglądamy, zobaczymy, ocenimy. :)

      Usuń
    2. Mam wrażenie że Westwick jakoś nie bardzo może wyjść z szufladki Plotkary. Ma w sobie potencjał i szkoda by było by go nie wykorzystał. Muszę przyznać że wspominany Richard Armitage byłby świetny w roli Darcy'ego jednak szukałam aktora młodszego pokoleniowo by faktycznie w tej chwili mógł zagrać. Fitzwiliam Darcy to 28 letni mężczyzna akurat jak Ed, Richard ma już te swoje 44 lata i widziałabym go bardziej jako pułkownika Christophera Brandona w Rozważnej i romantycznej. Ale tak patrząc obiektywnie Armitage jako Darcy mrauuuuu :-).

      Usuń
    3. Westwick zagrał w tym roku w kilku filmach - zobaczymy, może coś z niego będzie :)
      A kto by się tam przejmował wiekiem aktorów - zobacz, ile jest głosów na Hugh Granta ;) Machnijmy ręką na drobiazgi ;)

      Usuń
  8. Jeśli zmaterializowany z kart książki na ekran Pan Darcy, to tylko Colin Firth. Jednak skoro należy wskazać innego angielskiego aktora, to od razu mam wizualizację Willa Grahama z "Hannibala", czyli pięknego Hugh Dancy...och, ach, to nostalgiczne spojrzenie, przywołujące ducha minionej epoki, ta wewnętrzna wrażliwość i romantyczność. I podobnie brzmiące nazwiska. Mniam. Zaiste;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko Colin, ale wskazać trzeba. ;)
      Dancy jest doskonały, wielowymiarowy, pamiętam go w "Elżbiecie I", mini-serialu, który broni się jedynie dzięki aktorstwu jego i Helen Mirren. I myślę, że byłby rewelacyjnym Darcym.

      Usuń
  9. Tak naprawdę strasznie trudno mi kogoś wybrać... A może Matthew Goode? Ostatnio wprawdzie był Wickhamem, ale myślę, że jako Darcy też by się sprawdził :)

    Ale Richard Armitage, którego widziałam już dwa razy w komentarzach powyżej, też byłby świetny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałam, aż ktoś wymieni Goode'go, bo on przyszedł na ten świat, żeby grać w kostiumach z czasów Jane Austen, Elizabeth Gaskell, Charlotty Bronte, Charlesa Dickensa... A zresztą, jego nie sposób nie uwielbiać, cokolwiek ma na sobie ;) ;)
      I zdecydowanie byłby mistrzowskim Darcym... Tak samo, jak był mistrzowskim Wickhamem ;)

      Armitage...? *kiwam z aprobatą głową* (patrz: wyżej) :) :) :)

      Usuń
  10. Ben Barnes

    AsiaR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorianem Gray'em był znakomitym - czytając książkę widzę jego twarz. Potrafi się zmienić, potrafi wyjść poza przystojną twarz - myślę, że dałby radę.

      Usuń
  11. Moim faworytem jest Clive Owen.Oczarował mnie swoją rolą w filmie "Bez granic", a sama ekranizacja wciąż tkwi w mojej głowie i duszy.(Polecam!) Myślę, że świetnie sprawdziłby się jako Pan Darcy, to zniewalające spojrzenie, magia uśmiechu, urokliwy, powściągliwy dżentelmen w każdym calu. :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bez granic" jest znakomite, Clive Owen też, ale przyznam, że mi nawet do głowy nie przyszedł, gdy planowałam obsadzać rolę Darcy'ego. Trzeba się takiej opcji przyjrzeć bliżej. :)

      Usuń
  12. Moim kandydatem jest Hugh Grant, ewentualnie Hugh Laurie, odtwórca głównej roli Dr House.
    Tylko czy uda im się godnie zastąpić Colin Firth?

    pozdrawiam
    beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, Colina to raczej nikt nie ma szansy zastąpić na tronie, ale gdybać sobie możemy i radośnie wciskać w kostium naszych ulubionych aktorów też nikt nam nie zabroni ;) :) Widziałam ostatnio Granta w "Kryptonim U.N.C.L.E." i przyznam, że... wydoroślał wreszcie :) :)

      Usuń
  13. HUGH GRANT przecież jak się na niego patrzy to od razu widać pana Darcy.
    wszystko pasuje, uśmiech, zmarszczki, mimika, no wszystko po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak patrzę na Hugh, to widzę tylko Edwarda Ferrarsa i nijak nie potrafię tego przeskoczyć ;)

      Usuń
  14. Intrygujący tytuł! Chyba sobie dorzucę na listę "do przeczytania" :)
    A co do aktora. Myślę, że w tych wyobrażonych castingach popełniamy drobny błąd. Darcy nie jest stary i odpowiedniego aktora do nowej ekranizacji należy szukać wśród młodszego pokolenia wschodzących gwiazd, a nie starych wyjadaczy. Mój typ - Tom Felton. Tak, to ten, który grał Draco Malfoya w Harrym Potterze. To bardzo zdolny aktor i marzy mi się, aby dać mu szansę pokazać się jako pozytywna postać. To jak w trakcie "Dumy i uprzedzenia" zmieniamy swoje postrzeganie Darcy'ego byłoby spotęgowane w ten sposób - to, jaki wizerunek w naszych głowach ma aktor przez granie Malfoya kontra to, jaki wspaniały jest Darcy pod koniec powieści. Ta mieszanka wyniosłości, wrażliwości, nieśmiałości i charyzmy. O kurcze, oglądałabym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam, od razu błąd. Kto by się tam wiekiem aktorów przejmował. My jesteśmy wyroczniami w kwestii castingu i nikt nam nie podskoczy! ;)
      Feltona obserwuję od dawna i ciągle mam nadzieję, że wreszcie pokaże, co naprawdę potrafi, bo ma chłopak predyspozycje. Tylko że on ciągle jakoś przeskoczyć Malfoy'a nie może...

      Usuń
    2. TAK! Powieściowy Darcy miał raptem 28 lat, więc właściwie to powinien go grać młody aktor. I ktoś z takim emploi mógłby idealnie się nadać. Co prawda mój idealny Darcy już został obsadzony, ale gdybym musiała wybrać innego, to oddałabym głos na Twój typ właśnie :)

      Usuń
  15. A ja tak poza konkursem chciałam tylko powiedzieć, że książka jest absolutnie cudowna:) O tym samym wspominałam u siebie, autorka nie musi nic poprawiać, zmieniać, ona już jest pisarką przez duże P.
    Gratuluję patronatu:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Udostępniłam i polubiłam jako Mariola Niowak. :-)
    A co sądzisz o nim: Bradley Cooper, przystojny, charyzmatyczny, urokliwy. Niewątpliwie jego uroda przyciąga uwagę kobiet:-) Potrafię sobie go wyobrazić z chmurnym czołem i zagniewaną miną. Mniami! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe że to byłby dobry wybór, tylko że Bradley to nie brytyjski a amerykański aktor jest jednak ;-)

      Usuń
    2. Dokładnie tak. Mariola, warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest odpowiedź na pytanie, więc musisz wybrać Anglika ;) ;)

      Usuń
  17. Tak kuszą to książką ze wszystkich stron... I jeszcze pan Darcy w tytule. No jak nie wziąć udziału w konkursie, no jak?
    Przyznam, że zadanie konkursowe nie jest aż takie łatwe jakby się wydawało... Pan Darcy to nie jest taka jednoznaczna postać, z jednej strony arystokrata - bufon, a z drugiej lojalny przyjaciel, łaskawy pan na włościach, kochający brat i ostatecznie bufon - skruszony, który złazi ze swojego piedestału i staje się wspaniałomyślnym wybawcą panien Bennet. Żeby grać taką postać, trzeba mieć to arystokratyczne COŚ, co ma Colin. Oprócz Colina, cudownie nadawałby się do tej roli Rysio (już proponowany) i Ben (też już proponowany). Oni mają to COŚ i w sposób oczywisty spełniają warunki. Jednak chciałam się wyłamać i zaproponować kogoś mniej oczywistego. Długo się zastanawiałam, szukałam... I wreszcie uznałam, że moim kandydatem będzie Kit Harington. Wiem, wiem... Wszyscy go kojarzą z Gry o tron, gdzie chadzał zarośnięty, w skórach itd. Na gentelmana nie wyglądał. Jednak... Na swoje usprawiedliwienie wrzucam kilka zdjęć z filmu Testament of youth, gdzie grał i gdzie bardzo mi się spodobał. http://www.filmweb.pl/film/Testament+of+Youth-2014-705613/photos/583914 http://www.filmweb.pl/film/Testament+of+Youth-2014-705613/photos/583929 Myślę, że w stosownym kostiumie dałby radę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, niemal go nie poznałam! :) Kit jest fajny, ale poza "Grą o tron" nie widziałam go jeszcze w niczym innym (a przynajmniej tak mi się wydaje) i nie jestem w stanie powiedzieć, czy daje radę zmienić tę swoją sympatyczną twarz w maskę pogardy i cynizmu. Jeśli tak, to strzał w dziesiątkę! :)

      Usuń
  18. Kenneth Branagh (jest młodszy od Firtha, ha!).
    Jest cudowny. Bardzo angielski, bardzo teatralny i ma ogniki w oczach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy wymówić przy mnie jego imię, a ja już mam przed oczyma kwintesencję angielskości. Kenneth w każdym wieku wygląda doskonale, a przy tym jest tak obłędnie genialnym aktorem. Zagrałby nawet filiżankę tak, że wycisnąłby z nas ostatnią łzę, a z Darcym by sobie nie poradził? Phi! :) Świetna propozycja.

      Usuń
    2. O tak zgadza się propozycja świetna :-).

      Usuń
  19. Ja widziałabym w roli Darcy'ego Jacka Davenporta! Grał w "Piratach z Karaibów", lecz wtedy go tam prawie nie zauważyłam (był w peruce no i oczywiście na drugim planie, przyćmiony przez genialnego Deepa) . Przykuł moją uwagę dopiero w serialu "FlashForward", w którym grał naukowca. Uwielbiam go: oprócz tego, że jest zwyczajnie przystojny i uroczy, jest niezwykle charyzmatyczny i ma to coś! Byłby chyba najlepszy do roli Darcy'ego.

    Pozdrawiam:) Patrycja Filipowicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniały wybór! Jack Davenport ma jeszcze jedną niesamowitą zaletę - genialny, głęboki głos. Dla mnie był w "Piratach..." o wiele bardziej widoczny od takiego Orlando Blooma na przykład. Pamiętam go jeszcze z "Mary Bryant" - już wtedy zwrócił na siebie moją uwagę. Ostatnio mignął w "Kingsmanie" - mała rólka, ale znakomita - jak zwykle w jego przypadku. Byłby z niego rewelacyjny Darcy

      Usuń
  20. Moim zdaniem pana Darcy'ego z powodzeniem mógłby zagrać Hugh Jackman ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hugh jest Australijczykiem, nie do końca więc można uznać go za Brytyjczyka... ;) ;) ;) ;) Ja wiem, że angielska królowa jest też, teoretycznie, głową państwa australijskiego, ale jednak, jakby nie było, to trochę inny kraj.

      Usuń
  21. Robert Pattinson bez dwóch zdań, gdyż to niezwykle przystojny drań! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zakodowało mi się, że pan Darcy ma kręcone włosy. Nie pamiętam czy była o tym jakaś wzmianka w książce, czy to zasługa Colina Firtha, ale te niesforne kosmyki muszą być ;) Proponuje zatem Josepha Morgana (http://www.filmweb.pl/person/Joseph+Morgan-141747).
    Ma przenikliwe spojrzenie, wyraźne, arystokratyczne rysy i tak jakoś wpadł mi w oko ;) Grał nawet w "Mansfield Park" z 2007 r., więc filmy kostiumowe nie są mu obce :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś mi świta, ta twarz mi znajoma, ale gdziem go widziała... nie pomnę. Hmm, trzeba nadrobić ;)

      Usuń
  23. Jaki jest Pan Darcy? Atrakcyjny arystokrata, błyskotliwy, cierpliwy, dżentelmen w całej okazałości. Elegancki i honorowy, inteligenty, interesujący, lojalny, przystojny, tajemniczy, uprzejmy...och i można tak wymieniać. Jeśli miałaby powstać kolejna ekranizacja to w roli Pana Fitzwilliama Darcy'ego widzę jedynie Henr'yego Cavill'a :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak ;) pasuje on bardzo do roli Pana Darcy'ego. Ma na swoim koncie cudowne role :)

      Usuń
  24. Odpowiedzi
    1. Coś nowego... interesującego... intrygującego... Christian jest geniuszem, to na pewno - poradziłby sobie z tą rolą nawet bez śniadania ;) ;)

      Usuń
  25. Ja bym spróbowała trochę przekornie, żeby było niezbyt oczywiście. Pomyślałam, że może Jude Law by spróbował:)
    obserwuję jako zaczytana madlen
    udostepniłam w G+
    a Fb lubię jako Magda Kowalczyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jude Law to genialny aktor, im starszy, tym lepszy. Na pewno byłby znakomitym Darcy'm - już on by wymyślił tę postać tak, że wszystkie padłybyśmy na kolana! ;)

      Usuń